Selasa, 4 Januari 2011

SOALNYA HATI..........

tinta buat bakal suamiku...........

Assalamualaikum........Ape khabar imanmu....???
Alhamdulillah nikmat dah islam dpt d rasai...

Entah mimpi ape yg membuai hari nie...m'buatku begitu brani m'coretkan ssuatu utk drimu yg x pernah ku knali hatimu sblum ni.. Aku sbenarnya x pernah brniat utk mperkenalkan driku pda sesiapa... apatah lg mluahkan ssuatu yg hanya aku khususkan buat bakal suamiku sblum tiba masanya.. khadiaran sorg lelaki yg mnuntut ssuatu yg ku jg rapi slama ini smata-mata utk bakal suamiku, itulah hati dan cintaku... m'buatkn aku trsedar dri lenaku yg panjang d buai mimpi...

Ayah telah mndidikku smenjak kecil brsama ibu trcinta agar mnjaga maruah n mahkota driku krn Allah telah mnetapkannya utkmu ssuatu hri nnti... Ayah brkata, tggungjwab ibubapa terhadap anak prmpuan ialah menjaga n mmdidiknya shingga sorg lelaki mngambil-alih tggungjawab tu dri mreka. jadi, kau telah wujud dalam driku sejak dulu lg. sepanjang umurku ini, aku mnutup pintu hatiku dri mana2 lelaki krn aku tidak mahu m'blangkangimu...

Aku mghalang driku dripda mngenali mana2 lelaki krn aku tidak mahu mgenali lelaki lain slainmu, apatah lg mmahami mreka... krn itulah aku sdaya kudrat yg lemah nie m'batasi prgaulanku dgn mahramku... Aku lebih suka brada d rumah krn rumah adalah tempat yg trbaik bt sor prmpuan...aku sering brasa x slamat d prhatikan lelaki... bukan aku hndak brsgka buruk pda kaummu...ttpi lebih baik aku brwaspada krn byk cntoh depan mata kte...

aku plingkan wajahku yg asyik m'mrhati driku atau cuba mnegurku....aku sdaya y mgkin mlarikn pndanganku dri lelaki ajnabi...krn sayyidah Aishah r.a prnah brpesan "sbaik2 wnita adalah yg x mmandang n x d pandang oleh lelaki" aku x ingin d pandang cntik oleh mana2 lelaki... biarlah aku cntik d matamu... ape la gunanya aku mnjadi idaman ramai lelaki sdangkn aku hanya boleh mnjadi milikmu sorg... aku x brasa bgga mnjadi rbutan lelaki... bahkan aku brasa trhina d prlakukan sbegitu... seolah2 aku ini barang yg boleh d miliki ssuka hati...

aku juga x mahu mjadi punca kjatuhan sorg lelaki yg d kecewakn lantaran trlalu mgharapkn ssuatu yg x dpt aku berikn... bgaimana akn ku jwb d hadpan Allah kelak andai d soal...???adakah itu sumbanganku pd mnusia slama hdup d muka bumi??? klu aku x ingin kau mmandang prmpuan lain aku dululah yg prlu mnundukkn pandanganku... aku harus mmperbaiki dan mghias pribadiku krn itulah yg d tuntut oleh Allah... klu aku ingin lelaki yg trbaik mnjadi suamiku... aku juga prlu mnjadi wanita yg trbaik... bkankah Allah telah mnjadikn prmpuan yg baik utk lelaki yg baik???

x aku nafikn sbagai remaja, aku mmiliki perasaan menyayangi dan d syangi.... namun stiap kali prasaan itu dtng, stiap kali itulah aku mengingatkan driku bhawa aku prlu mnjga perasaan itu.. krna ia smata2 utkmu habibi... Allah telah mmuliakan sorg lelaki bakai mnjadi suamiku utk mnerima hati dan perasaanku yang suci...bukan hati yg mnjadi lebihan lelaki lain... kau brhak mndapat kasih yg tulen lg sjati...

driku yg smemangnya lemah nie telah d uji oleh Allah...ape bila sorg lelaki ingin brkenalan dgn ku...aku dgn tegas mnolak, brbagai2 dalil aku nyatakn... tapi dia ttap don't give up.. aku terasa seolah2 khidupanku yg tenang sblum nie telah d rampas driku... aku trtanya2 dpa driku "adakah aku brada d tebing kebinasaan??? aku bristighfar mmohon keampunanNYA... aku jg brdoa agar pemilik sgala rasa cinta mlindungi dri ku dri kejahatan...

khadirannya mbuatkn aku byk mmikirkn tntang drimu...malah aku yakin pada gerak hatiku yg mngatakn bhawa lelaki itu bkan teman hdupku kelak... aku bkan sorg gadis y crewet dlm mmilih psangan hdup... siapalah driku utk mmilih permata sdangkn driku hanyalah sbutir pasir yg wujud d mana2... tetapi aku juga m'punyai keinginan sprti wanita solehah yg lain... d lamar lelaki yg d nobat sbagai ahli syurga... memimpinku ke arah tuju yg satu... dan membimbingku ke jalan yg d redhai Allah... serta brsama2 brjuang...

xperlu kau mmiliki wjah setampan Nabi Yusuf, jg harta sluas prbendaharan Nabi Sulaiman, atau kkuasaan sluas krajaan Nabi Muhammad s.a.w. yg mmpu mndebarkan hati jutaan gadis... utk mmbuat aku trpikat... andainya kaulah jodohku...yg trtulis d Luh Mahfuz. Alah pasti mncampakkn rasa kasih dlm hatiku jua hatimu.... itu jnji Allah.. akn tetapi..slagi kte x d ijab slagi itu jgn dbazirkn prasaan itu krana kte...masih tidak mmpunyai hak utk brbuat bgitu... juga jgn mlampaui batasan yg telah Allah tetapkn... aku takut perlakuan itu akn mmberi kesan yg x baik dlm khidupan kte kelak...

Permintaanku x byk...cukuplah kau menyerahkn sluruh drimu pada mncari redha Illahi... aku akn brasa amat brtuah andai padt mnjadi tiang seri atau pun sandaran prjuanganmu... bahkan aku amat brsyukur pada Illahi kiranya akulah yg d takdirkn meniup smangat juangmu.... mghulur tnganku utkmu brpaut swaktu rebah atau trsngkur d medan yg d jnjikn Allah... dgn kmenangan atau syahid itu... akan ku kesat darah dri lukamu dgn tanganku sndiri... itu impianku...

aku pasti brendam air mata darah andainya kau menyerahkn sluruh cintamu kpdku... ckuplah kau mncintai Allah dgn spnuh hatimu habibi... krn dgn mncintai Allah, kau akn mncintaiku krnNYA... cnta itu lebih abadi dripada cnta biasa... smoga cinta itu jg yg akn mmpertmukan kte kmbali ke SYURGA...

wassalam...

3 ulasan:

anym87ska berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
TORIQULJANNAH berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.